onsdag 15 september 2010

Debatt är uppfriskande

Vd trevligt med starka åsiktsyttringar relaterat till mina skriverier. Även om jag inte delar flera av Era åsikter så är det bra att mötas i diskussion. Tvärr är jag mycket besviken på att Blankröstaren inte berättar vem han/hon är. Det är fegt att mörka på det. Troligen är det samma person som tidigare kommenterat på bloggen utan att lämna sitt namn. Den som lever får se vem det kan vara. Jag vill betona att frågan om hyresrätter eller ej inte är avgjord på något sätt. Byggnadsnämnden äger frågan och ska höra alla sakägare i enlighet med plan och bygglagen. Även anonym blankröstare kan göra sin röst hörd, givet att han/hon talar om vem man är.
--------------
Nu på söndag så kommer vi alla att medverka i ett vägval för Sverige. Det ska bli spännande att se hur det går för Alliansen. Jag känner mig hoppfull att regeringen sitter kvar och det vore för väl för samhällsklimatet att få ett rejält skifte i utvecklingsperspektivet. En intressant aspekt på vad jag menar kan Du som läser finna på denna länk: http://www.svd.se/opinion/brannpunkt/lo-tappar-i-inflytande_5323525.svd

Det gäller LO:s koppling till socialdemokraterna som av undertecknad och många med mig är starkt ifrågasatt. En lakonisk kommentar från en facklig förtroendeman som jag träffade idag var:
- Ja men då skulle inte partiet finnas.
En nog så tänkvärd kommentar kan tyckas, och är det så är det ännu större anledning att ifrågasätta kopplingen. Partiet måste ju ideologiskt kunna stå på egna ben och har naturligtvis ett berättigande enbart i kraft av sin egen politiska idé. LO har ju ett stort trovärdighetsproblem i och med att det troligen är en majoritet medlemmar idag som inte är socialdemokrater. Men det är tyvärr mycket svårt att diskutera denna fråga med både ledande s-företrädare såväl som för fackföreningsfolk. Till det mest tragiska i kråksången är ju dessutom att Du som medlem utan partibok i S inte gör Dig besvär att satsa på ett förtroendeuppdrag i något LO förbund. Så starkt är glastaket tyvärr.
Du kan göra något åt detta genom att ytterligare försvaga oppositionen nu på söndag och ge Alliansen och helst Centerpartiet Din röst. Det är dags att se till att SAP blir ett parti som övriga. När (om) det röda laget förlorat, kommer det att bli långa knivarnas natt i detta parti, var så säker.
Så gör slag i saken rösta på Centerpartiet i alla tre valen var du som läser än ska rösta!

Vi hörs efter valet

Din cyberförfattare
Jacob

1 kommentar:

Blankröstare sa...

Något fel på uppdatering till din blogg? Provar.